Τι αγοράσαμε το 2016;

Τι αγοράσαμε το 2016;

Η ανοδική πορεία της ελληνικής αγοράς συνεχίστηκε δειλά και το 2016. Δείτε ποια μοντέλα προτιμήσαμε σε κάθε κατηγορία.

Το 2016 ήταν η τρίτη συνεχόμενη χρονιά κατά την οποία παρατηρήθηκε αύξηση ταξινομήσεων νέων ΙΧ αυτοκινήτων στη χώρα μας, ύστερα από το θλιβερό ιστορικό χαμηλό των 58.482 αυτοκινήτων του 2012 και των 58.694 του 2013.

Σύμφωνα με το Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων λοιπόν, πέρυσι ταξινομήθηκαν συνολικά 78.873 καινούργια αυτοκίνητα, νούμερο που φανερώνει αύξηση 4,0% σε σχέση με τα 75.805 του 2015. Φυσικά η αγορά βρίσκεται περίπου... 70% χαμηλότερα από το μέσο όρο ετήσιων πωλήσεων της δεκαετίας 2000-2009.


Η πλειονότητα των καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα ανήκει όπως πάντα στο Segment B, στα σουπερμίνι δηλαδή, κατηγορία που αποτελεί το 36,9% της αγοράς. Ακολουθούν με ποσοστό 28,7% τα μικρομεσαία (Segment C) και με 15,1% τα μίνι (Segment A). Ολοένα αυξανόμενο είναι το μερίδιο που καταλαμβάνουν τα SUV και crossover. Μάλιστα το 10,4% που πετυχαίνει επίσημα η κατηγορία δεν είναι αντιπροσωπευτικό, αφού σε αυτή δεν προσμετρούν αυτοκίνητα όπως το Nissan Qashqai, το Opel Mokka, το Renault Captur κ.ά. Συνυπολογίζοντας και αυτά, το πραγματικό ποσοστό ξεπερνά αρκετά το 15%, προσπερνώντας τα μίνι.

Τα κορυφαία μοντέλα
Το χορό έσυραν, φυσικά, τα σουπερμίνι. Πρωταθλητής της χρονιάς, με 5.306 ταξινομήσεις, αναδείχθηκε το Toyota Yaris. Ακολούθησε στη δεύτερη θέση το Opel Corsa, με 3.845 αυτοκίνητα και στην τρίτη το Nissan Micra, με 2.929. Για τη χρονιά που διανύουμε, η ανανεωμένη εκδοχή του Yaris παρουσιάστηκε ήδη στην Έκθεση Γενεύης, οπότε αν μη τι άλλο περιμένουμε να εξακολουθήσει να σημειώνει κορυφαίες πωλήσεις. Για την πορεία των άλλων δύο όμως υπάρχει ένα μεγάλο ερωτηματικό. Κι αυτό διότι το μεν Corsa θα αντικατασταθεί από ένα εντελώς νέο μοντέλο το 2018. Αντίστοιχα, το εντελώς καινούργιο Micra που έχει ήδη κυκλοφορήσει είναι ένα διαφορετικού χαρακτήρα αυτοκίνητο από το απερχόμενο, με σημαντικά υψηλότερη τιμή, οπότε δεν γνωρίζουμε εκ των προτέρων πώς θα το υποδεχτεί η αγορά.

Πίσω από αυτά, στην τέταρτη θέση, οι Έλληνες αγοραστές έφεραν ένα μοντέλο μίνι. Πρόκειται για το FIAT Panda, το οποίο ύστερα από πέντε χρόνια παρουσίας στην αγορά εξακολουθεί να κρατά τα ηνία του Segment A, με 2.710 ταξινομήσεις. Είναι άλλωστε η μοναδική πρόταση της κατηγορίας με κινητήρα ντίζελ και με τετρακίνητες εκδόσεις, καλύπτοντας έτσι κάθε ανάγκη. Πολύ κοντινά ήταν όλη τη χρονιά τα νούμερα των επόμενων δύο μοντέλων της συνολικής κατάταξης. Το Volkswagen Polo, στη δύση της καριέρας του, κατάφερε τελικά να επικρατήσει απέναντι στο πρόσφατα ανανεωμένο Peugeot 208, με 2.396 έναντι 2.387 ταξινομήσεων.

Πολύ κοντά τους και στην έβδομη θέση των πωλήσεων βρέθηκε το μοντέλο που έκανε mainstream την κατηγορία των crossover/SUV. Το επιτυχημένο Nissan Qashqai κέρδισε 2.383 αγοραστές, κατακτώντας έτσι και την πρώτη θέση του Segment C, στο οποίο προσμετρά σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ. Ακολούθησε το Renault Clio με 2.240 ταξινομήσεις, ενώ τη 10άδα έκλεισαν δύο ακόμη μοντέλα του Segment C: Το Opel Astra (2.185) και το Toyota Auris (1.702). Αξίζει να σημειωθεί ότι αν συνυπολογιζόταν και η επίδοση της Corolla, που θεωρείται ξεχωριστό μοντέλο αν και επί της ουσίας είναι η σεντάν εκδοχή του Auris, οι πωλήσεις του μικρομεσαίου Toyota θα έφταναν τις 2.298.
 
Οι κορυφαίες εταιρίες
Με δύο μοντέλα στην κορυφαία 10άδα και συνολικά καλές πωλήσεις από όλα τα μέλη της γκάμας της, η Toyota είναι για άλλη μια χρονιά η πιο επιτυχημένη εταιρία στην ελληνική αγορά, με 9.496 πωλήσεις και μερίδιο 12,0%. Πίσω της βρέθηκε η Nissan, με 7.289 ταξινομήσεις (9,2% του συνόλου), η οποία μάλιστα τον Μάρτιο και τον Μάιο είχε καταφέρει να βρεθεί στην κορυφή της μηνιαίας κατάταξης. Στην 3η θέση και πολύ κοντά στη Nissan σε απόλυτα νούμερα βρέθηκε η Opel, η οποία μόλις τον Δεκέμβριο κατάφερε να δημιουργήσει διαφορά ασφαλείας από τη Volkswagen, με 7.054 έναντι 6.430 ταξινομήσεων. Η πρώτη 5άδα έκλεισε με την Peugeot (5.582 αυτοκίνητα). Κόντρα είχαμε και πιο πίσω, μεταξύ των premium κατασκευαστών. Η Mercedes-Benz πούλησε 4.432 αυτοκίνητα, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τη BMW με 3.843. Η Audi ακολούθησε με 2.618 ταξινομήσεις, ενώ η Volvo σημείωσε 1.458.
 
To TOP3 των ελληνικών πωλήσεων 2016 ανά κατηγορία

Segment A (Μίνι)
1. FIAT Panda 2.710
2. Toyota Aygo 1.570
3. Peugeot 108 1.192
 

Segment Β (Σουπερμίνι)
1. Toyota Yaris 5.306
2. Opel Corsa 3.845
3. Nissan Micra 2.929
 

Segment C (Μικρομεσαία)
2. Opel Astra 2.185
3. Toyota Auris 1.702
 
Segment D (Μεσαία)
3. FIAT Tipo 393

SUV/Crossover
1. Suzuki Vitara 1.179
2. BMW X1 1.140
 
Sport/Cabrio
 
MPV
3. FIAT 500L 206
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube