Τέλος στο κυνήγι της Volkswagen από την Toyota

Τέλος στο κυνήγι της Volkswagen από την Toyota

Το dieselgate έθεσε τέρμα στην κόντρα των δύο κολοσσών που έριζαν για τον τίτλο του μεγαλύτερου κατασκευαστή στον κόσμο.

Πριν από λίγους μήνες, Toyota και Volkswagen είχαν λυμένο το ζωνάρι τους για τον καυγά του ποιος είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής στον κόσμο. Κάτι που ορίζεται σαφώς από τις ετήσιες παγκόσμιες πωλήσεις του καθενός.

Μέχρι πρότινος λοιπόν, η Volkswagen είχε αποκτήσει το απαραίτητο προβάδισμα, κάτι που εξανεμίστηκε και στη συνέχεια εξέλειψαν και οι προϋποθέσεις για να συνεχιστεί. Ο λόγος φυσικά έχει να κάνει με την επιβράδυνση των πωλήσεων που προέκυψε από τη χειραγώγηση των εκπομπών ρύπων για μια σειρά κινητήρων ντίζελ εκ μέρους του γερμανικού κολοσσού, αφήνοντας τους Ιάπωνες να αλωνίζουν μόνοι τους. H Toyota που απώλεσε την παγκόσμια πρωτοπορία για ένα μικρό μόνο διάστημα, πλέον δεν απειλείται καθώς οι Γερμανοί τέθηκαν εκτός κούρσας. Έτσι, ο Ιάπωνας κατασκευαστής θα τερματίσει στην πρώτη θέση, την οποία κατέχει από το 2012.

Η Toyota ανακοίνωσε την Παρασκευή που μας πέρασε ότι αναμένει να αγγίξει τις 9,21 εκατ. αυτοκίνητα για τους πρώτους έντεκα μήνες του χρόνου, με τη Volkswagen να πιάνει τα 9,1 εκατ. για το ίδιο διάστημα. Οι προβλέψεις της Toyota παραμένουν ως ετέθησαν από τον περασμένο Ιούλιο, οπότε και ανέκτησε το χαμένο έδαφος από την Volkswagen, προβλέποντας τότε μια νίκη με βραχεία κεφαλή. Ύστερα από το dieselgate, οι προβλέψεις αυτές απλώς επιβεβαιώθηκαν με σαφέστερο τρόπο. Ειδικά για τον Νοέμβριο, η πτώση στις πωλήσεις για τη Volkswagen ήταν 2,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Παρόλα αυτά, ούτε οι πωλήσεις της Toyota σημείωσαν πρόοδο. Κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου, οι παγκόσμιες πωλήσεις της υποχώρησαν κατά 1,0% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014, ενώ για την ίδια περίοδο η Volkswagen υποχώρησε κατά 1,7%.

Toyota δίνει πρόβλεψη 10,11 εκατ. παγκοσμίων πωλήσεων για το 2016, νούμερο που παραμένει αμετάβλητο σε σχέση με το 2015. Σε κάθε περίπτωση όμως ακόμη και σημειωτόν, τα νούμερα θα εξασφαλίσουν στους Ιάπωνες την πρώτη θέση, εμπρός από τις Volkswagen και General Motors. Σε επικοινωνία της προς τον Τύπο, το γκρουπ της Toyota, που κατέχει ακόμα την κατασκευάστρια φορτηγών Hino και την κατασκευάστρια μικρών αυτοκινήτων Daihatsu, προσδιορίζει το ύψος των παγκόσμιων πωλήσεών του για το 2015 στα 10,1 εκατ. μονάδες. Όσον αφορά την παραγωγή, αυτή αυξήθηκε ελαφρά, κατά 1%, αυτή τη χρονιά, στα 10,2 εκατ. αυτοκίνητα.

[Πηγή Bloomberg και Automotive News]  
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube