Main menu

Κλεάνθης Τριανταφυλλίδης
Τετάρτη, 20 Δεκεμβρίου 2017 - 2:17μμ

Τα 10 μπεστ-σέλερ μοντέλα στην Ευρώπη το 2017

Αυτά είναι τα 10 μοντέλα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη Γηραιά Ήπειρο τους πρώτους 11 μήνες της χρονιάς.

Το 2017 ήταν μια πολυτάραχη χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία, ειδικά στην Ευρώπη. Όμως, παρά την αβεβαιότητα, οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 5,2% και –αναμενόμενα– τα SUV κατέκτησαν ένα μερίδιο ρεκόρ, 31,9%.

Η κατηγορία των SUV θα αναπτυχθεί κι άλλο του χρόνου, σύμφωνα με αναλυτές της LMC Automotive. Είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία, πίσω από μόνο από την πολύ μικρότερη σε όγκο πωλήσεων κατηγορία F, αυτήν των μεγάλων αυτοκινήτων πολυτελείας.

Σε όλη την Ευρώπη, οι μικρότερες σε πωλήσεις κατηγορίες αναπτύχθηκαν όλες, ενώ αντίθετα οι κορυφαίες σε πωλήσεις κατηγορίες B (σουπερμίνι) και C (μικρομεσαία), καθώς επίσης η D (μεγαλομεσαία οικογενειακά), αυτή των MPV (πολυμορφικά) και εκείνη των στέισον-βάγκον, όλες συρρικνώθηκαν. Τα μεγάλα μοντέλα πολυτελείας, τα μεσαία premium και τα μίνι αυτοκίνητα πόλης, όλα παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων

Σύμφωνα με την κορυφαία εταιρεία αναλύσεων της αγοράς, JATO Dynamics, που συνέλεξε τα στοιχεία για κάθε μοντέλο και κάθε χώρα, τα μπεστ-σέλερ του 2017 είναι: 

1. Volkswagen Golf – 445,206 μονάδες

Καμία έκπληξη εδώ, αφού το Golf διατηρεί το στέμμα του. Αναμενόμενα, αφού είναι πρώτο σε πωλήσεις σε Γερμανία, Αυστρία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο και Νορβηγία, και παράλληλα είναι ανάμεσα στα πιο δημοφιλή μοντέλα σε πολλές άλλες χώρες. Πράγματι είναι Volkswagen”, δηλαδή αυτοκίνητο του λαού, αν και οι πωλήσεις του στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 2% τους τελευταίους 12 μήνες.

2. Renault Clio – 298,990 μονάδες

Το ότι ήταν το μπεστ-σέλερ σε Γαλλία, Ολλανδία και Πορτογαλία, καθώς και το ότι παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 5,9% σε σχέση με το 2016, είχαν ως αποτέλεσμα το Clio να πάρει τη 2η θέση στην Ευρώπη με σχεδόν 300.000 πωλήσεις στο διάστημα Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2017. Απέχει πολύ από το Golf σε νούμερα, όμως συνέβαλε στο να γίνει η Renault ο δεύτερος μεγαλύτερος Ευρωπαίος κατασκευαστής.

3. Volkswagen Polo – 255.370 μονάδες

Τρίτη θέση, παρότι το Polo μόλις αντικαταστάθηκε. Το νέο μοντέλο, με την εμφάνιση Golf και τους μεγαλύτερους χώρους, θα πρέπει να φέρει αισθητή αύξηση πωλήσεων τον Ιανουάριο του 2018. Όμως, παρά τη θέση του στο βάθρο της Ευρώπης, το Polo δεν είναι πρώτο σε πωλήσεις σε καμία χώρα, κι επιπλέον οι συνολικές πωλήσεις του μειώθηκαν κατά 10,4% σε σχέση με το 2016. 

4. Ford Fiesta – 237.770 μονάδες

Το Fiesta είναι με διαφορά το μπεστ-σέλερ στη Μ. Βρετανία επί σχεδόν μία δεκαετία. Είναι και το πιο δημοφιλές Ford στην Ευρώπη. Όμως οι πωλήσεις του παρουσίασαν πτώση 14% σε σχέση με τις αντίστοιχες του 2016 – αν και σε αυτό έπαιξε σημαντικό ρόλο η αντικατάσταση του μοντέλου με νέο, τον Σεπτέμβριο.

5. Nissan Qashqai – 230.860 μονάδες

Ακολουθεί το Fiesta σε απόσταση αναπνοής και αποδεικνύει τη δημοτικότητα των crossover/SUV. Είναι πρώτο σε πωλήσεις στη Λετονία, τρίτο σε Δανία, Φιλανδία και Ιρλανδία, και τέταρτο στη Μ. Βρετανία. Οι ταξινομήσεις του αυξήθηκαν κατά 7,0% (Γενικά, η κατηγορία των SUV ήταν η μόνη που παρουσίασε σταθερή ανάπτυξη).

6. Peugeot 208 – 225.198 μονάδες

Μπεστ-σέλερ στη Δανία και δεύτερο σε Γαλλία και Πορτογαλία, παίρνει την θέση συνολικά, παρότι οι πωλήσεις του σημείωσαν μια μικρή κάμψη 2,4% το 2017. Μάλιστα πέρασε το Fiesta στην Ευρώπη το Νοέμβριο, αν και ήταν σχεδόν 5.000 ταξινομήσεις πίσω από το Renault Clio το μήνα αυτόν και 73.000 πίσω τη χρονιά μέχρι τώρα. Η Peugeot ήταν η σε πωλήσεις ευρωπαϊκή μάρκα.

7. Opel/Vauxhall Corsa – 221.497 μονάδες

Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος στην κατηγορία των σουπερμίνι, όπου το Corsa έπεσε πίσω από το 208 με λιγότερο από 4.000 πωλήσεις διαφορά φέτος. Τα σουπερμίνι είναι επίσης μια κατηγορία σε πτώση, αν και για μόλις 0,3% τους τελευταίους 12 μήνες. Είναι πάντως η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία συνολικά, αφού ακριβώς ένα στα πέντε αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη είναι σουπερμίνι.

8. Volkswagen Tiguan – 218.238 μονάδες

Η κυριαρχία της VW στην ευρωπαϊκή αγορά ενισχύεται με το Tiguan, που ήταν ένα από τα μοντέλα με την ταχύτερη ανάπτυξη το Νοέμβριο του 2017 σε σχέση με εκείνον του 2016, αφού οι πωλήσεις του αυξήθηκαν κατά περισσότερο από ένα τρίτο. Το Peugeot 3008 τα πήγε ακόμα καλύτερα, αφού οι πωλήσεις του διπλασιάστηκαν σε σχέση με τον περσινό Νοέμβριο – αν και είναι 65.000 ταξινομήσεις πίσω από το Tiguan μέχρι στιγμής φέτος.

9. Skoda Octavia – 214.329 μονάδες

Θα πίστευε κανείς πως το γεγονός ότι το Octavia είναι το μπεστ-σέλερ σε Τσεχία, Πολωνία, Ελβετία, Φιλανδία, Κροατία και Εσθονία, θα το ανέβαζε σε ψηλότερη θέση, όμως παραμένει στην ένατη συνολικά φέτος. Σε σχέση με τον περσινό Νοέμβριο, οι πωλήσεις του Octavia αυξήθηκαν κατά 2,5% και το μεσαίο Skoda ήταν 5ο συνολικά τον Νοέμβριο του 2017, αν και κατατάσσεται σε μια κατηγορία που συρρικνώθηκε κατά σχεδόν 1% αυτόν το μήνα σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό.

10. Opel/Vauxhall Astra – 204.742 μονάδες

Το Astra κλείνει την πρώτη δεκάδα των ευρωπαϊκών μπεστ-σέλερ, καθώς το αγόρασαν σχεδόν 205.000 άνθρωποι το 2017. Όμως οι πωλήσεις του μειώθηκαν κατά 11,4% μέσα στη χρονιά και στη Μ. Βρετανία έπεσε στην 6η θέση, τη χαμηλότερη των τελευταίων χρόνων, και προσπεράστηκε από το VW Polo.

[Πηγή: Autocar]

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία