Ένας χρόνος ακόμη απόσυρση και τέλη κυκλοφορίας με σύστημα «pay as you go»

Ένας χρόνος ακόμη απόσυρση και τέλη κυκλοφορίας με σύστημα «pay as you go»

Μηνιαία καταβολή των τελών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων σχεδιάζει η κυβέρνηση για να αυξήσει τα έσοδά της, ενώ παρατείνει για έναν ακόμη χρόνο το μέτρο της απόσυρσης.

Ανάσα στην αγορά αυτοκινήτου είναι η παράταση για ένα ακόμη χρόνο του μέτρου της απόσυρσης με τη διάταξη που έχει ήδη έτοιμη το υπουργείο Οικονομικών. Παράλληλα, το υπουργείο Οικονομικών σκοπεύει να επεκτείνει το δικαίωμα απόσυρσης και για όσα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά το 2001 και το 2002! Από το 2009 και μετά επιτρεπόταν η απόσυρση αυτοκινήτων παλαιότητας μόνο έως και το 2000. 

Και αυτό γιατί είχαν σχεδόν εκλείψει από την αγορά τα προς απόσυρση αυτοκίνητα με αποτέλεσμα το κόστος αγοράς δικαιώματος απόσυρσης να έχει φτάσει έως και 700 ευρώ αντί 200-300 που ήταν τα προηγούμενα χρόνια. 

Το οικονομικό επιτελείο φαίνεται ότι έχει πειστεί πλέον ότι το μέτρο της απόσυρσης αποφέρει στο Ελληνικό Δημόσιο πολύ περισσότερα φορολογικά έσοδα από όσα θα έμπαιναν στα ταμεία χωρίς αυτό. 

Τα έσοδα, μάλιστα, όπως υποστηρίζουν, υπερβαίνουν τις απώλειες από τα μειωμένα τέλη ταξινόμησης που πληρώνουν όσοι αγοράζουν νέο αυτοκίνητο αποσύροντας το παλαιότερο, ενώ ταυτόχρονα παραμένει ζωντανός ο κλάδος της αγοράς αυτοκινήτου. 

Είναι ενδεικτικό πως το 80% των νέων αυτοκινήτων που μπαίνουν στην αγορά, κάνουν χρήση του μέτρου της απόσυρσης με το όφελος των αγοραστών να κυμαίνεται από πλήρη απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης (για τα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού έως 900 κ.ε.) έως και έκπτωση 50% (για αυτοκίνητα 1.801-2.000 κ.ε.). 

Την ίδια στιγμή επαναστατικό θεωρείται το γεγονός ότι η κυβέρνηση προτίθεται να προχωρήσει στην αλλαγή του συστήματος πληρωμής τελών κυκλοφορίας με τον μήνα. Η εμπειρία από την πρώτη χρονιά εφαρμογής του μέτρου ήταν θετική, καθώς τον περασμένο Ιούνιο χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που είχαν καταθέσει πινακίδες ζήτησαν άρση ακινησίας του οχήματος και πλήρωσαν μισά τέλη κυκλοφορίας (που αλλιώς δεν θα τα εισέπραττε ποτέ το Δημόσιο) για να κινήσουν το αυτοκίνητό τους από τις διακοπές τους το καλοκαίρι μέχρι και τέλος της χρονιάς. 

Για το 2015, πάντως, εξετάζεται να μην απαιτείται να πληρώνει ο ιδιοκτήτης όλο το ποσό για τους μήνες που απομένουν έως το τέλος της χρονιάς, αλλά μόνο γι’ αυτούς που το κινεί! Το σύστημα «pay as you go» θεωρείται πως θα φέρει περισσότερα έσοδα στα δημόσια ταμεία, όμως τελεί υπό μελέτη διότι θα φορτώσει τις εφορίες με πολλή δουλειά και αναζητείται φόρμουλα για το πως θα λειτουργήσει το μέτρο.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube