2018: Πρόβλεψη ανόδου των πωλήσεων στην Ευρώπη παρά το Brexit

2018: Πρόβλεψη ανόδου των πωλήσεων στην Ευρώπη παρά το Brexit

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων αναμένεται να αυξηθούν ελαφρά για το 2018 παρά το επικείμενο Brexit.

Η προσεχής έξοδος της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να πλήξει την αγορά νέων αυτοκινήτων στη Γηραιά Ήπειρο το 2018.

Οι περισσότερες χώρες της ΕΕ αναμένεται να παρουσιάσουν αύξηση στη ζήτηση νέων αυτοκινήτων, καθώς η αύξηση της απασχόλησης, οι υψηλότεροι μισθοί και η μεγαλύτερη εμπιστοσύνη των καταναλωτών στηρίζουν τις αγορές αυτοκινήτου. Ωστόσο, η αβεβαιότητα σχετικά με τις μελλοντικές σχέσεις του Ηνωμένου Βασιλείου με την ΕΕ, καθώς και ο πληθωρισμός που τροφοδοτείται από μια ασθενέστερη στερλίνα, θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση κατά 8% των πωλήσεων αυτοκινήτων στη Βρετανία, κατεβάζοντας το ετήσιο νούμερο περίπου στα 2,35 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα με εκτιμήσεις της PwC. Οι αναλυτές της LMC Automotive είναι πιο αισιόδοξοι, προβλέποντας πτώση 5% στα 2,41 εκατ.

Η εκτιμώμενη μείωση των πωλήσεων στη Βρετανία θα μπορούσε να αναιρέσει τη συνολική ανάπτυξη στην Ευρώπη λόγω του μεγέθους της βρετανικής αγοράς. Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η Νο 2 αγορά στη Γηραιά Ήπειρο στις πωλήσεις αυτοκινήτων ύστερα από τη Γερμανία.

«Το Ηνωμένο Βασίλειο μειώνει το κοντέρ του τόσο πολύ, έτσι ώστε θα μπορούσε να καταπιεί όλη την ευρωπαϊκή ανάπτυξη», δήλωσε ο Christoph Stuermer, παγκόσμιος αναλυτής της PwC Autofacts.

Η PwC Autofacts αναμένει οι ευρωπαϊκές πωλήσεις το 2018 να αυξηθούν κατά 0,5% στα 15,75 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Η LMC προβλέπει αύξηση 1,3% στα 15,89 εκατ. αυτοκίνητα.

Αυτοί οι αριθμοί ενδιαφέρουν τα μέγιστα τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας. «Η ευρωπαϊκή αγορά εξακολουθεί να έχει κάποιο αναπτυξιακό δυναμικό, αλλά η αβεβαιότητα του Brexit, με τη Βρετανία να είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά, αποτελεί ένα φαινόμενο που το επηρεάζει», δήλωσε ο Ian Robertson, ο οποίος από επικεφαλής πωλήσεων της BMW ανέλαβε το πόστο ειδικού εκπροσώπου της γερμανικής εταιρεία στη Βρετανία. «Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι ιδιαίτερα απρόβλεπτο αυτή τη στιγμή», είπε ο Robertson.

Ο επικεφαλής πωλήσεων της Nissan Europe, Philippe Saillard, προειδοποίησε επίσης για την αστάθεια της αγοράς. «Βλέπουμε ήδη ότι η ιδιωτική ζήτηση στη Βρετανία καταρρέει, οπότε πρέπει να είμαστε προσεκτικοί ποια κανάλια πωλήσεων επιλέγουμε», δήλωσε.

Οι εξαγωγείς προετοιμάζονται ήδη για το χειρότερο σενάριο στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατόπιν σύστασης των επιχειρηματικών ενώσεων όπως η Ομοσπονδία Γερμανικών Βιομηχανιών. Υπάρχει ένα βαθύ χάσμα μεταξύ των υποστηρικτών του Brexit, που προτιμούν να παραδώσουν κάποια κυριαρχία σε αντάλλαγμα της πρόσβασης στην αγορά της ΕΕ, και των σκληροπυρηνικών στο κυβερνών κόμμα των Συντηρητικών.

Θετικοί δείκτες
Εκτός από τη Βρετανία και τη γειτονική Ιρλανδία, οι κύριοι δείκτες είναι θετικοί στην αγορά νέων αυτοκινήτων για την υπόλοιπη Ευρώπη. Αυτό υποδηλώνει μικρές επιβραδύνσεις στην πορεία ενός ακόμη σταθερού οικονομικού έτους για τις χώρες που συμμετέχουν στο ευρώ ή εκείνων, όπως η Σουηδία και η Πολωνία, που αποτελούν μέρος της ευρύτερης ΕΕ. Οι συνιστώσες του δείκτη διαχείρισης των αγορών στην ευρωζώνη, για παράδειγμα, αποκάλυψαν νέα υψηλά 17ετίας για τις παραγγελίες παραγωγής και αύξηση της απασχόλησης τον περασμένο Νοέμβριο, σύμφωνα με την IHS Markit. Σε ένα εποχικά διορθωμένο 8,8%, το ποσοστό ανεργίας σε ολόκληρο το ευρωπαϊκό μπλοκ ήταν τον περασμένο Οκτώβριο το χαμηλότερο που παρατηρήθηκε από την αρχή του 2009.

Παρ’ όλα αυτά, οι αναλυτές έχουν μια πιο συγκρατημένη άποψη για τη συνολική αγορά νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη για το 2018. Φοβούνται ότι ύστερα από τέσσερα συνεχή χρόνια κερδών, η ανάκαμψη οφείλει να επιβραδύνει. Ορισμένοι ειδικοί είναι επιφυλακτικοί σχετικά με την επίδραση του ενδεχόμενου τερματισμού των φθηνών δανείων για αυτοκίνητα, καθώς η νομισματική πολιτική σταδιακά σκληραίνει. «Είναι πραγματικά θέμα όταν πηγαίνετε στον ντίλερ αν θα πρέπει να πληρώσετε 4%, όταν τα περισσότερα δάνεια αυτή τη στιγμή χρηματοδοτούνται με 0%», δήλωσε ο Stuermer της PwC.

Υπάρχει επίσης αβεβαιότητα και για τη Γερμανία, παρά τις ευρύτερες τάσεις που δείχνουν την αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης με τη βοήθεια των κινήτρων των κατασκευαστών για το εμπόριο παλαιότερων, πιο ρυπογόνων ντίζελ. Η ανησυχία αφορά στη σκέψη ότι από τις αρχές αυτού του αιώνα, η Γερμανία οπισθοχώρησε ελάχιστες φορές, με τον όγκο πωλήσεων να ξεπερνά τα 3,4 εκατομμύρια πέρυσι. «Αυτή τη στιγμή, αντιμετωπίζουμε δύο αντίθετες εξελίξεις: Αφενός, η εμπορική πριμοδότηση ενισχύει την αγορά, ενώ από την άλλη υπάρχει ένα απτό αίσθημα αβεβαιότητας λόγω της συζήτησης σχετικά με τις απαγορεύσεις ντίζελ», δήλωσε ο Matthias Wissmann , ο οποίος είναι πρόεδρος της Γερμανικής Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανιών VDA.

Αυτή τη στιγμή, όμως, οι αγοραστές αυτοκινήτων αποδεικνύονται πιο ανθεκτικοί απ’ ό,τι ανέμεναν οι οικονομολόγοι. Ο Jonathon Poskitt, διευθυντής των προβλέψεων για τις παγκόσμιες πωλήσεις στην LMC, δήλωσε ότι αυτό τροφοδοτείται από τις αγορές υψηλής αξίας. «[Η αβεβαιότητα] αντισταθμίζεται αυτή τη στιγμή από την υποκείμενη δύναμη στην οικονομία», δήλωσε, «και την απελευθέρωση της ζήτησης».

Θετικό πρόσημο αναμένεται και στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου που για το 2017 αναμένεται να κλείσει με πάνω από 88.000 μονάδες, έναντι 78.900 πέρυσι, αυξημένες πάνω από 11,5%. Ακόμα σημαντικότερο ποσοστό ανάπτυξης είχε η αγορά της λιανικής, που αποτελεί επίσης δείκτη αφενός καταναλωτικής πίστης, αλλά και πραγματικής ανάγκης της αγοράς για ανανέωση του υφιστάμενου στόλου.

Ο ελληνικός στόλος πέρα από τη μεγάλη ηλικία του αντιμετωπίζει πλέον, σε μεγάλο ποσοστό, πρόβλημα λειτουργίας. Οπότε, προκύπτουν πωλήσεις φορσέ που μοιράζονται μεταξύ καινούργιων και νεότερων μεταχειρισμένων. Για το 2018, η πλειονότητα των στελεχών της αγοράς εκτιμά αύξηση περί το 8,5%, στις 95.500 μονάδες. Δεν λείπουν όμως και τα στελέχη, όπως ο Ανδρέας Χριστοφορίδης, γενικός διευθυντής του ομίλου Hyundai-Kia στην Ελλάδα, που βλέπει εφικτή την επίτευξη 6ψήφιου νούμερου για την ελληνική αγορά. Δηλαδή ετήσια ανάπτυξη που θα ξεπεράσει το 13,5%. Νούμερο που μπορεί να επιτευχθεί υπό τις προϋποθέσεις της πολιτικής σταθερότητας και της ενίσχυσης της καταναλωτικής πίστης που απορρέει από τους ευρωπαϊκούς δείκτες που απομακρύνουν τον κίνδυνο μιας οικονομικής μικρής ή μεγαλύτερης κρίσης από την ευρωπαϊκή ήπειρο. Από την άλλη πρόκειται για ένα ποσοστό που δεν πρέπει να μας ξενίζει, καθώς ο στόλος για να επανέλθει σε ανεκτό επίπεδο ηλικίας χρειάζεται ετήσια αγορά 150+ χιλιάδων αυτοκινήτων και που βοηθιέται τα μέγιστα από την ενίσχυση της γκάμας όλων των εταιρειών.

[Πηγή PwC, Autonews]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube