Οδηγούμε το νέο smart fortwo coupe Brabus

Οδηγούμε το νέο smart fortwo coupe Brabus

Το νέο fortwo coupe Brabus είναι μικρό στην όψη, αλλά ψυχωμένο και ευχάριστο στην πόλη.

Η συνεργασία της smart με την Brabus υφίσταται εδώ και αρκετά χρόνια, μεταμορφώνοντας κυριολεκτικά τα ήδη ξεχωριστά μοντέλα της γερμανικής φίρμας. Είναι τέτοια η επιτυχία της συνεργασίας αυτής σε γενικότερο επίπεδο, που τα τελευταία 12 χρόνια πάνω από 60.000 πελάτες επέλεξαν προϊόντα που εξελίχθηκαν ή κατασκευάστηκαν από τη smart σε συνεργασία με τους μηχανικούς της Brabus.

Το τελευταίο δείγμα γραφής αυτής της συνεργασίας αφορά τα νέα fortwo και forfour. H τελευταία τρίτη γενιά του διθέσιου μοντέλου των 2,7 μέτρων αποτελεί την καλύτερη εκτέλεση της αρχικής ιδέας που είχαν οι άνθρωποι της smart πίσω στο 1998. Σαφώς φάρδυνε αρκετά και έγινε πιο βαρύ, αλλά αυτό μόνο θετικό αντίκτυπο είχε σε όλους τους τομείς. Για το βάρος, φροντίζουν οι σύγχρονοι κινητήρες.

Η έκδοση Brabus της δοκιμής μας ξεχωρίζει αισθητικά από τα «ταπεινά» αδερφάκια του χάρη στο επιθετικό και με έντονες ακμές αεροδυναμικό κιτ, τους τροχούς αλουμινίου 16” εμπρός και 17”, καθώς από τη διπλή απόληξη της σπορ εξάτμισης.

Brabissimo
Τα σημαντικότερα όμως νέα έρχονται από το χώρο του κινητήρα, που ως γνωστόν βρίσκεται στο πίσω μέρος. Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας τούρμπο των 898 cc έχει βελτιωθεί με στόχο να αποδίδει 19 ίππους περισσότερους και 3,5 kgm πλουσιότερη ροπή από το fortwo turbo. Η αύξηση της ισχύος επετεύχθη χάρη στην αυξημένη πίεση καυσίμου κατά 2 bar, τη βελτιωμένη εξάτμιση και την πιο ελεύθερη εισαγωγή αέρα. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι ισχύς 109 ίππων στις 5.750 rpm και 17,3 kgm ροπή στις 2.000 rpm. Στο συγκεκριμένο μάλιστα αυτοκίνητο της δοκιμής συνεργάζεται και με το 6άρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Twinamic που διαθέτει λειτουργία Race Start (launch control), πιο κοντή κλιμάκωση και είναι 40% πιο γρήγορο στις αλλαγές. Με τη βοήθειά του, τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 9,5” και η τελική ταχύτητα ακουμπά τα 165 km/h.

Στο δρόμο συναντάς το καλύτερο smart fortwo που έχεις οδηγήσει. Τα νέα δεδομένα που έφερε η τρίτη γενιά χάρη στην αύξηση όλων των διαστάσεων και κυρίως των μετατροχίων, δημιουργούν ένα ομοιογενές, τηρουμένων πάντα των αναλογιών, πακέτο. Η σφιχτή ανάρτηση δεν θα κοπανήσει σχεδόν ποτέ, ενώ διάφορες περιττές ταλαντώσεις και μετατοπίσεις απουσιάζουν. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι έγινε «GTi», αλλά σαφώς είναι ένα αρκετά σβέλτο smartaki με όσο το δυνατόν πιο ομοιογενή οδικά χαρακτηριστικά. Το κιβώτιο με τις δύο λειτουργίες (Eco και Sport) και τα paddle στο τιμόνι, συνεργάζεται αρκετά καλά με τον κινητήρα και χαρίζει ζουμερές επιδόσεις. Είναι τέτοια η ευκολία που μπορεί να πιάσει την τελική ταχύτητά του που μπορεί να κινηθεί με μεγάλη ευκολία και στο εθνικό δίκτυο των αυτοκινητόδρομων.

Καιρός για δύο
Η διθέσια καμπίνα του fortwo Brabus διαθέτει σπορ καθίσματα που στηρίζουν σωστά το σώμα των επιβατών και οι χώροι θα τους βολέψουν ακόμα και για μια μικρή εκδρομή. Στο πορτμπαγκάζ βέβαια βρίσκεται το αποσπώμενο smart subwoofer του στάνταρ ηχοσυστήματος της JBL, οπότε στις εκδρομές θα μπορείτε να εκμεταλλευτείτε και τα 190 λίτρα του χώρου.

Τα πλαστικά που απαρτίζουν το εσωτερικό είναι καλής ποιότητας με πολύ καλό φινίρισμα, ενώ εάν συνδυαστεί και με το πακέτο Xclusive του αυτοκίνητου δοκιμής, η μεγαλύτερη επιφάνεια του ταμπλό θα ντυθεί από δέρμα. Στο στάνταρ εξοπλισμό της έκδοσης βρίσκουμε μεταξύ άλλων πανοραμική οροφή, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων με μεγάλη συνδεσιμότητα, στροφόμετρο και ρολόι, υποβραχιόνιο, τρεις ποτηροθήκες, ντουλαπάκι που κλειδώνει και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.

Αδιαμφισβήτητα, τα smart δεν είναι προσιτά και πόσο μάλλον οι εκδόσεις επιδόσεων με την υπογραφή της Brabus. Και σαφώς τα 21.160 ευρώ που έχει τιμή εκκίνησης η συγκεκριμένη έκδοση του fortwo δεν αποτελεί ευκαιρία. Ευκαιρία αποτελεί διότι ένα τόσο ξεχωριστό μοντέλο που ασπάζεται μια τέτοια αυτοκινητική φιλοσοφία, μπορεί να είναι και πρωτόγνωρα ολοκληρωμένο για το χαρακτήρα του.

Τιμή Από €21.160
Τεχνολογία 898 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων και τούρμπο, 109 PS/5.750 rpm, 17,3 kgm/2.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,5”
Τελική ταχύτητα 165 km/h
Μέση κατανάλωση 4,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 102 g/km
Διαστάσεις 2.740 x 1.663 x 1.543 mm
Χώρος αποσκευών 190 lt
Βάρος 995 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube