Main menu

Η πλειονότητα έχει το πάνω χέρι

Η νέα BMW Σειρά 5, αποφάσισε κάποια σιωπηρή πλειονότητα, πρέπει να αλλάξει χαρακτήρα. Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο λοιπόν και η πλειονότητα νικά.
Πρέπει να παραδεχτώ ότι δεν είμαι και ο πιο δεκτικός άνθρωπος που γνωρίζω στις αλλαγές.

Περιέργως, σε ό,τι με ειλικρίνεια μου παρουσιαστεί ως αλλαγή προς το χειρότερο, δείχνω υπομονή που δεν φανταζόμουν ότι υπήρχε μέσα μου και προσαρμόζομαι. Αντιθέτως, γίνομαι έξαλλος με όσα αλλάζουν χωρίς να ερωτηθώ, «για το καλό μου». Πώς μου ήρθε αυτό τώρα; Οδηγώντας.


Οδηγώντας ένα αυτοκίνητο που ανέκαθεν μου άρεσε πολύ. Σε κάθε γενιά του. Για τον τρόπο που συνδύαζε τα αιχμηρά οδικά χαρακτηριστικά του με ποιότητα, κύρος, πολυτέλεια, τεχνολογία και εξοπλισμό. Ξεχώριζε για αυτό σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα εξ ορισμού εξαιρετικά αυτοκίνητα της κατηγορίας. Και στην τελευταία γενιά του, λες και ξαφνικά αυτή ακριβώς η διαφοροποίηση κρίθηκε ανάρμοστη, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να έχει εναρμονιστεί πλέον με την κοινή, επίπεδη, γραμμή. Θυσιάζοντας το στοιχείο εκείνο που το έκανε ξεχωριστό. Τώρα είναι απλώς ένα τέλειο προϊόν. Όπως αρκετά ακόμη. Τα οποία με δυσκολία θα ξεχώριζες μεταξύ τους αν γινόταν να οδηγήσεις με δεμένα μάτια.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι τεράστιοι οργανισμοί, με απίστευτο βάθος σε ανθρώπινους πόρους και ισχύ πνεύματος. Και όταν πρόκειται για το λανσάρισμα νέων μοντέλων γίνονται έρευνες επί ερευνών σε χιλιάδες πελάτες, εν δυνάμει πελάτες και πελάτες του ανταγωνισμού. Αναλύονται κοινωνικές μελέτες, λαμβάνονται υπόψη τα οικονομικά δεδομένα και τέλος πάντων ακολουθείται μια σύνθετη διαδικασία που δεν αφήνει τίποτα στην τύχη. Και μετά από όλα αυτά, έρχεται κάποιος τυχαίος όπως εγώ να ισχυριστεί ότι έχουν κάνει λάθος;

Όχι. Δεν έχουν κάνει λάθος. Στην παρουσίαση του πρώτου Opel Insignia, είχα ρωτήσει τον αρχιδοκιμαστή εξέλιξης του σασί για την αίσθηση του τιμονιού. Αν είναι πραγματικά ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα, αν θεωρεί ότι έκαναν το καλύτερο που μπορούσαν. Και αν ναι, γιατί όλοι όσοι το έχουν δοκιμάσει έχουν γράψει ότι στερείται πληροφόρησης; Δεν είχα πάρει κάποια πειστική απάντηση. Ή μάλλον, είχα πάρει κάποιες περιφραστικές που συνοψίζονταν στην εξής μία αποστομωτική: «Γιατί έτσι μας αρέσει». Δηλαδή, έτσι έχουμε καταλάβει ότι αρέσει στους πελάτες μας. Και οι πωλήσεις του Insignia δεν τους διέψευσαν.

Το ίδιο λίγο-πολύ απαντούσαν οι άνθρωποι της Mercedes στα 90s και 00s για το μπροστινό σύστημα και τη ρύθμιση της ανάρτησης των δικών τους αυτοκινήτων σε σχέση με τις αντίστοιχες BMW. Το ίδιο έλεγε η Porsche για το Tiptronic που όλοι έκραζαν αλλά αντιστοιχούσε στο 80% των πωλήσεων, σε σχέση με τις εκδόσεις με χειροκίνητο σασμάν. Το ίδιο απαντά η Toyota στα σχόλια του Τύπου για την αδιάφορη οδική συμπεριφορά της Corolla δεκαετίες τώρα.


Η νέα BMW Σειρά 5 λοιπόν, αποφάσισε κάποια σιωπηρή πλειονότητα, να αλλάξει χαρακτήρα. Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο λοιπόν και η πλειοψηφία νικά. Συνδυάζοντας τα δύο αξιώματα, είναι προφανές ότι είμαι απλά γραφικός και το πρόβλημα είναι δικό μου. Και μερικών ακόμη, που έχουν την ατυχία να υφίστανται τις συνέπειες του δικαιώματος να εκφράζουν γνώμη επί του θέματος άνθρωποι που αγοράζουν και χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο όπως οποιαδήποτε άλλη συσκευή, χωρίς να ενδιαφέρονται για την οδήγηση. Τουλάχιστον όχι όπως την αντιλαμβανόμαστε εμείς, οι κάπως πιο ενθουσιώδεις, να το πω κομψά. 
 
Η νέα BMW 5 Series είναι απλώς ένα τέλειο προϊόν. Όπως αρκετά ακόμη. Τα οποία με δυσκολία θα ξεχώριζες μεταξύ τους αν γινόταν να οδηγήσεις με δεμένα μάτια.

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία