Ωδή στη διαφορετικότητα

Ωδή στη διαφορετικότητα

Με τις συνεργασίες μεταξύ εταιριών να κλιμακώνονται, για πόσο ακόμα θα βλέπουμε πραγματικά διαφορετικά μοντέλα, που να ακολουθούν το δικό τους δρόμο;

Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες επιχειρούν να διαφοροποιήσουν το χαρακτήρα συγγενών μοντέλων, έτσι ώστε να μην κανιβαλίζονται στις πωλήσεις. Όμως υπάρχουν στοιχεία που αναπόφευκτα φανερώνουν τη συγγένεια. Και ειδικά σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη και τον κινητήρα, το επιχείρημα γι’ αυτή την τάση είναι πολύ ισχυρό.

Όταν ένα μοτέρ δουλεύει σωστά, αποδίδοντας τη δύναμη που απαιτείται και πετυχαίνοντας την οικονομία που ευαγγελίζεται, τι νόημα έχει να ξοδευτούν επιπλέον χρήματα για τη δημιουργία ενός άλλου, καινούργιου, που όμως θα έχει… ακριβώς τους ίδιους στόχους; Κάπως έτσι βλέπουμε την ίδια γκάμα κινητήρων σε δεκάδες μοντέλα του ομίλου Volkswagen, αλλά και σε άλλες οικογένειες, όπως η Renault-Nissan. Αλλά για μισό λεπτό: Αυτή η συμμαχία, από τον περασμένο Σεπτέμβριο ονομάζεται Renault-Nissan-Mitsubishi . Αυτό σημαίνει ότι και η Mitsubishi θα βγάλει, για παράδειγμα, τη δική της εκδοχή των Nissan Qashqai και Renault Kadjar;

Η απάντηση, τουλάχιστον προς το παρόν, είναι «όχι». Το νέο Eclipse Cross, στου οποίου την παρουσίαση παρευρέθηκα πριν από λίγες ημέρες (μπορείτε να διαβάσετε τις εντυπώσεις μου εδώ), είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα του πόσο διαφορετικό δρόμο ακολουθεί η Mitsubishi. Στα πάντα. Στη σχεδίαση, που δεν έχει καμία σχέση, ούτε καν με άλλα μοντέλα της φίρμας, πόσω δε μάλλον με κάποιου άλλου κατασκευαστή. Στην τετρακίνηση, που είναι μόνιμη, και μπορεί -σύμφωνα με την εταιρία- να στείλει στους πίσω τροχούς περισσότερη δύναμη απ’ ό,τι στους εμπρός. Στο κιβώτιο, όπου αντί για ένα μοδάτο διπλοσύμπλεκτο ή ένα εξελιγμένο αυτόματο, επιλέχθηκε η αμφιλεγόμενη λύση του CVT.

Ο Γάλλος Daniel Nacass, ο επί 16 χρόνια διευθυντής δημοσίων σχέσεων της Mitsubishi Motors στην Ευρώπη, παρουσιάζοντας το Eclipse Cross είπε μεταξύ άλλων: «Προσφέρουμε κορυφαία ποιότητα, αλλά δεν μας αρέσει ο χαρακτηρισμός premium» και «γνωρίζουμε ότι το πίσω μέρος θα διχάσει κόσμο, αλλά αυτή είναι η καλύτερη λύση όταν φτιάχνεις ένα κουπέ SUV». Μίλησε με την ταπεινότητα, το χαμηλό τόνο αλλά και τη σιγουριά που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε τέτοιες περιπτώσεις από Ιάπωνες μηχανικούς. Από ανθρώπους που είναι σίγουροι πως έχουν κάνει ό,τι καλύτερο μπορούσαν. Οπότε τα έχουν ήδη καλά με τον εαυτό τους πριν καν εμφανιστούν εμπρός σου. Και δεν χρειάζεται να περιμένουν να δουν αν ο κόσμος θα εκτιμήσει τη δουλειά τους και αν θα κάνει το δημιούργημά τους εμπορική επιτυχία για να ικανοποιηθούν.

Δεν ξέρω αν το Eclipse Cross θα γίνει εμπορική επιτυχία. Αυτό θα εξαρτηθεί από το αν το σχήμα του θα αρέσει, και βέβαια από την -άγνωστη προς το παρόν- τιμή του. Ίσως ακολουθήσει την πορεία του Outlander PHEV, που είναι το πιο καλοπουλημένο επαναφορτιζόμενο υβριδικό στην Ευρώπη, ή μπορεί και όχι. Ξέρω πάντως ότι μέσα μου θέλω να τα πάει καλά, για να υπάρχει ένα ακόμα επιχείρημα υπέρ αυτών των ξεχωριστών, sui generis αυτοκινήτων. Ένα επιχείρημα υπέρ της διαφορετικότητας.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube